فریاد "مرگ بر آمریکا" در سراسر افغانستان طنین‌انداز شد
خبرنگار فراری

در پی هتک حرمت قرآن توسط نظامیان آمریکایی
فریاد "مرگ بر آمریکا" در سراسر افغانستان طنین‌انداز شد/ 2 نظامی آمریکایی کشته شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با گسترش موج تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر افغانستان، 2 نظامی آمریکایی در ولایت "ننگرهار" هدف گلوله یک سرباز افغان قرار گرفته و کشته شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، شهروندان افغان امروز در سومین روز متوالی با حضور در  جاده‌ها و خیابان‌ها با فریاد مرگ بر آمریکا، نفرت و انزجار خود را از نظامیان خارجی، به گوش جهانیان رساندند.

آنان با سر دادن شعارهایی بر ضد نیروهای خارجی و فریاد "الله‌اکبر" و "زنده باد اسلام" خواهان محاکمه عاملان هتک حرمت قرآن کریم شدند.

از شرق و غرب و همچنین از شمال و جنوب افغانستان خبر می‌رسد که افغان‌ها یک صدا فریاد زدند که دیگر خواهان حضور نظامیان خارجی در کشور شان نیستند.

بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات در چندین ولایت افغانستان به خشونت کشیده شد که بیش از 10 کشته و 50 زخمی برجای گذاشت.

گزارش‌ها از ولایت ننگرهار در جنوب شرق افغانستان نیز حاکی است که یک سرباز افغان امروز، 2 نظامی آمریکایی را به ضرب گلوله در منطقه "خوگیانی" این ولایت، از پای درآورد.

با وجود آن که در حال حاضر اوضاع در بیشتر شهرهای افغانستان آرام گزارش می‌شود اما وضعیت امنیتی در این کشور، بسیار شکننده است.

تظاهرات مردم افغانستان 3 روز پیش ساعاتی پس از آن که نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه بگرام، ده‌ها نسخه از قرآن کریم را آتش زدند، آغاز شد.

روز گذشته نیز تظاهرات مردم در ولایات ننگرهار، کابل و "پروان" به خشونت کشیده شد که بر اثر آن هفت تن کشته و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.